Jud. Calarasi, Loc. Dragalina, Strada Liceului 6 +40 242 708 333 secretariat@liceudragalina.ro
  • liceu-tehnologic-duiliu-zamfirescu-dragalina-8.jpg
  • gal-1.jpg
  • liceu-tehnologic-duiliu-zamfirescu-dragalina-60.jpg
  • gal-7.jpg
  • liceu-tehnologic-duiliu-zamfirescu-dragalina-29.jpg
  • liceu-tehnologic-duiliu-zamfirescu-dragalina-48.jpg
  • liceu-tehnologic-duiliu-zamfirescu-dragalina-26.jpg
  • liceu-tehnologic-duiliu-zamfirescu-dragalina-47.jpg
  • liceu-tehnologic-duiliu-zamfirescu-dragalina-7.jpg

Liceul Tehnologic Duiliu Zamfirescu Dragalina

Raport de activitate al proiecte - proiectul Erasmus+

În perioada 01.08. 2019 – 31.07.2021, Liceul Tehnologic ” Duiliu Zamfirescu” Dragalina implementează proiectul Erasmus+ de mobilități pentru elevi și profesori cu titlul:” EuroVet- Competențe Europene pentru Educație și Formare de Calitate în Vet”

ERASMUS 768x461

ERASMUS 1 212x300

 

ARGUMENT

Prin Proiectul nr. 2019-1-R001-KA102-062279 intitulat “EuroVET- Competențe Europene pentru Educație și Formare de calitate în VET”, Consorțiul național „EuroVET” oferă elevilor de clasa a Xl-a, calificarea Tehnician în Gastronomie, aparținând la trei dintre școlile partenere în Consorțiu, oportunitatea de a efectua modulul de practică de profil prin mobilități transnaționale iar cadrelor didactice de discipline tehnologice și managerilor din toate școlile Consorțiului le asigură efectuarea de stagii de formare profesională de tip Job shadowing la instituții educaționale din altă țară europeană.

Proiectul răspunde nevoilor de creștere a calității educației și formării profesionale în școlile partenere în Consorțiu prin:

  • dezvoltarea personală, profesională și socială a elevilor din școlile VET și eficientizarea tranziției viitorilor absolvenți, de la școală la mediul de muncă
  • îmbunătățirea competențelor profesionale și personale ale cadrelor didactice care predau discipline tehnologice și a managerilor din școlile VET

Proiect Erasmus+ de mobilități pentru elevi și profesori

Elevii vor desfășura stagii de practică de două săptămâni în unități economice/restaurante din Montijo, Portugalia, efectuând activități conform curriculei de la Modulul VI-SPP: Stagiu de Pregătire Practică în Gastronomie (Planul cadru - OMECTS nr. 3081/2010, anexa 1 la OMEN).

Pregătirea elevilor va urmări două direcții:

  1. Pregătire pentru dezvoltarea competențelor și abilităților practice în conformitate cu curriculum-ul
  2. Pregătire culturală și lingvistică, în timpul liber și în cele două zile de week-end, ca parte integrantă a activității.

Profesorii vor efectua stagii de observare (Job shadowing) de o săptămână la partenerul de primire în Proiect și la alte instituții educaționale din zona Montijo, Portugalia.

INTEGRAREA COMPETENȚELOR ȘI EXPERIENȚELOR
dobândite de către participanții în Proiect

  • Procesul de educație și formare din școlile Consorțiului va fi remodelat datorită mobilităților internaționale, acestea fiind noi investiții la nivelul resurselor umane, atât pentru elevi, potențiali participanți la cetățenia activă europeană cât și pentru profesori
  • în școlile Consorțiului se vor dezvolta și aplica noi abordări ale metodelor de educație și formare astfel încât elevii și profesorii care nu au participat direct la mobilități să beneficieze și ei de rolul inovativ al Proiectului
  • Profesorii participanți la mobilități vor aplica la clasă informații și strategii asimilate din exemplele de bună practică la care au avut acces în activitățile din mobilitate și vor utiliza noi resurse și metode de predare care vor facilita construcția activă de cunoștințe și abilități practice la elevi
  • La nivelul managementului școlilor din Consorțiu, noile competențe asimilate vor fi adaptate condițiilor obiective proprii, contribuind la dezvoltarea cumculum-ului și a ofertei de formare pentru următorii 2 ani în toate școlile Consorțiului
  • Cunoștințele, abilitățile și experiența dobândite în timpul perioadelor de mobilitate de către elevii și profesorii participanți la mobilități ca și expertiza acumulată de către Echipa de gestiune a Proiectului vor fi integrate în managementul și activitatea școlilor Consorțiului, ceea ce va contribui la dezvoltarea strategică a acestora în viitorii 3-5 ani.

REZULTATELE cele mai importante ale PROIECTULUI sunt:

  • învățarea la locul de muncă și achiziționarea de competențe sociale și

lingvistice de către elevii de la calificarea Tehnician în Gastronomie din trei școli ale Consorțiului

  • Acumularea de noi competențe profesionale și personale de către profesorii de discipline tehnologice și îmbunătățirea managementului tuturor școlilor partenere în Consorțiu

 

PRINCIPALELE OBIECTIVE ALE PROIECTULUI

Ol) Creșterea calității educației și formării profesionale oferite în școlile VET prin mobilități internaționale pentru stagii de practică ale elevilor de la calificarea Tehnician în Gastronomie, respectiv pentru stagii de formare pentru cadrele didactice de discipline tehnologice și pentru manageri în vederea creșterii competențelor profesionale și abilităților practice la nivelul standardelor europene

02) Incluziunea socială pentru elevii școlilor VET din zona de sud- est a țării și egalitatea de șanse la un învățământ de calitate, asigurarea de oportunități egale pentru toți elevii prin încurajarea participării la mobilități a celor cu oportunități reduse din zone rurale dezavantajate socio-economic.

03) Dezvoltarea managementului, internaționalizarea și creșterea dimensiunii europene la nivelul școlilor partenere în Consorțiu prin consolidarea cooperării între instituțiile VET la nivel local, regional, național și internațional și întărirea legăturilor între domeniul educației și formării profesionale (VET) și angajatorii/mediul de afaceri

04) Inovarea și structurarea pe baze noi a ofertei educaționale ca urmare a implementșrii de achiziții de bune practici de către cadrele didactice de tehnologii și managerii care participă la mobilități internaționale pentru stagii de formare

Participanții direcți în Proiect sunt:

  • 96 elevi de clasa a Xl-a de la calificarea Tehnician în Gastronomie, dispuși în 6 fluxuri, care vor efectua stagii de practică de 2 săptămâni
  • 18 profesori de discipline tehnologice și manageri, dispuși în 3 fluxuri, care vor efectua stagii de observare (Job shadowing) de 1 săptămână

Elevii vor fi însoțiți de 12 cadre didactice pe parcursul celor 6 fluxuri!

COMPETENȚELE OBȚINUTE DE GRUPUL ȚINTĂ

ELEVII din grupul tintă își vor consolida achizițiile teoretice și vor dobândi competențe practice în conformitate cu “Standardele de pregătire profesională (SPP) și curriculum” pentru clasa a Xl-a, calificarea Tehnician în Gastronomie la Modulul VI-SPP: Stagiu de Pregătire Practica in Gastronomie (Planul cadru - OMECTS nr. 3081/2010, anexa 1 la OMEN)

La finalul stagiului de practică, elevii vor dobândi:

Abilități pentru:

  • disponibilitatea față de sarcinile de lucru
  • recunoașterea drepturilor clienților
  • rezolvarea problemelor legate de calitatea serviciilor în turism și alimentație
  • folosirea unui limbaj tehnic, specific profilului și calificării
  • prestare deservirii către clienți, corespunzătoare standardelor
  • elemente de etică și de comunicare profesională
  • comunicare într-o limbă străină

Competențe pentru:

  • aplicarea legislației privind igiena și securitatea muncii
  • identificarea factorilor de risc specifici
  • acțiuni de evitare a riscurilor
  • aplicarea măsurilor de protecție a mediului
  • tranziția de la școală la locul de muncă

în plan personal, elevii

  • își vor dezvolta capacitățile de relaționare cu alte culturi, își vor perfecționa competențelele cheie necesare adaptării la exigențele spațiului european și de obținere a unui loc de muncă pe piața europeană în domeniul Turism și alimentație
  • își vor consolida competențele de comunicare în limbi străine și își vor îmbogăți bagajul cultural prin activitățile pe care le vor desfășura în timpul liber și prin cunoașterea tradițiilor locale și a modului de viață din Portugalia

PROFESORII din grupul țintă:

  • vor asimila informații despre organizarea și funcționarea sistemului VET în Portugalia și despre specializările, conținutul programelor și metodica predării diciplinelor de specialitate, respectiv cu privire la managementul în instituția de primire și în alte instituții educaționale
  • vor achiziționa noi competențe pentru activitatea profesională și își vor îmbunătăți abilitățile lingvistice

 

 

CERTIFICAREA MOBILITĂȚII

Elevii participanți la stagiile de practică prin mobilitate internațională vor utiliza iui portofoliu Europass compus din:

  1. Documentul Europass de mobilitate
  2. CV-ul Europass
  3. Pașaportul Europass de limbi străine

Documentul Europass de mobilitate va certifica experiența de mobilitate internațională, monitorizată de organizația de primire (partenerul extern) și va echivala desfășurarea stagiilor de practică stabilite prin Planul cadru de învățământ pentru clasa a Xl-a, ciclul superior al liceului, filieră tehnologică, calificarea profesională Tehnician în Gastronomie.

Acest document se va utiliza pentru a înregistra, valida și certifica rezultatele învățării, respectiv competențele tehnice specializate vizate de “Standardele de pregătire profesională (SPP) și curriculum Modulul VI-SPP: Stagiu de Pregătire Practica in Gastronomie (Planul cadru - OMECTS nr. 3081/2010, anexa 1 la OMEN), dobândite de fiecare participant.

CV-ul Europass se va completa individual și va reprezenta pentru elevii participanți la mobilitate un document de bază care asigură transparența informației și permite prezentarea sistematică, cronologică și flexibilă a competențelor deținute și, ulterior, obținute în spațiul european.

Documentul Europass de limbi străine va reprezenta pentru elevii participanți un instrument de autoevaluare a competențelor lingvistice

La nivelul școlilor de trimitere, după întoarcerea din stagiile de practică, rezultatele obținute de către elevii participanți la mobilitate vor fi considerate valabile și vor fi consemnate în documentele școlare (cataloage) sub formă de note la modulul de practică corespunzător.

Cadrele didactice participante la stagiile de formare de tip Job shadowing prin mobilitate internațională vor utiliza, de asemenea, portofoliul Europass compus din:

  • Documentul Europass de mobilitate
  • CV-ul Europass
  • Pașaportul Europass de limbi străine

 

PARTENERUL EXTERN

de primire pentru stagiile de practică ale elevilor și pentru stagiile de
observare
(Job shadowing) ale profesorilor

Partenerul de primire în Proiect este instituția „Escola Profissional do Montijo”- „Associacâo para a Formacăo Profissional e Desenvolvimento do Montijo” (EPM-AFPDM) din Montijo, Portugalia. Aceasta este o școală VET privată, autorizată de Ministerul Educației din Portugalia și patronată de AFPDM - o asociație profesională VET, înființată prin parteneriat public privat între Primăria din Montijo și firme din regiune, având drept scop inițial formarea resursei umane din regiunea Montijo. MAP ERASMUS

EPM-AFPDM

  • este dedicată calificării resurselor umane din zona Montijo și intervenției în educație, în formarea profesională și în dinamici socio-economice pe diferite domenii
  • oferă servicii de consiliere pentru angajați și șomeri, servicii pentru instituții publice și private, acordând o atenție deosebită categoriilor defavorizate
  • colaborează cu promotori europeni de mobilități internaționale în domeniul VET și desfășoară programe de formare atât ca organizație de primire pentru elevi și Staff cât și ca organizație de trimitere în străinătate a formabililor proprii, pentru plasamante de munca.

Escola Profissional do'Montijo




 

 În perioada 01.06. 2015 – 31.05.2017, Liceul Tehnologic ” Duiliu Zamfirescu” Dragalina a implementat proiectul Erasmus+ de mobilități pentru elevi și profesori cu titlul:

 

“ERASMUS + ȘANSE PE PIAȚA EUROPEANĂ A MUNCII

PENTRU ELEVII DIN CĂLĂRAȘI” Bugetul alocat: 109 545 euro.

LTDZ dragalina Erasmus 768x432

Prezentare proiect:

 

Noutăți portalul EDU

Fluxul nu a fost găsit.